2 oktober 2015

De gemeentes in Brielle, Hellevoetsluis, Nissewaard en Westvoorne willen het eiland Voorne en Putte promoten en de naamsbekendheid vergroten.

Hiertoe willen zij een marketing organisatie oprichten die activiteiten voor ondernemers gaat promoten en die bekostigd moet worden via een extra heffing/opslag van € 0,15 p.p.p.n. op de toeristenbelasting. Let wel, de ondernemers betalen niets; de recreanten bekostigen dit project geheel volledig. Om een indruk te geven dit is een theoretische subsidie van € 369.639,83 die jaarlijks over de balk wordt gegooid. Voor de recreanten op het Kruiningergors betekent dit een verhoging van € 50,- extra bovenop de bestaande tarieven (deze zijn nu al € 159 resp. € 229,-).

“De ondernemers zelf en de Gemeente zijn niet van plan om de marketing organistie te financieren. Waarom wij dan wel ?”

Molecaten is tegen dit plan en wil hierna niet meewerken ondanks misschien het feit dat zij ook geld van de marketing organisatie zou kunnen krijgen. Zij wil niet dat haar gasten een “voor iedere recreant van haar parken, onzinnige en volkomen overbodige heffing “extra voor de kiezen krijgt.